Utorok30. apríl 2024, meniny má Anastázia, zajtra

Demokrati museli vysvetľovať škandalózne billboardy! Naď sa na tlačovke rozohnil: Vykričal dôvody

Jaroslav Naď Zobraziť galériu (3)
Jaroslav Naď (Zdroj: Topky/Ramon Leško)

BRATISLAVA – Billboardy s nápismi ako „EÚ a NATO nepotrebujeme“ či „Bez Ruska neprežijeme“ pobúrili Slovensko. Najskôr však nik nevedel, kto za takýmto niečím stojí. Rázne sa proti nim ohradilo najmä občianske združenie Mier Ukrajine. Práve oni ako prví informovali, že autormi pohoršujúcich plagátov sú na prekvapenie mnohých Demokrati. Ich predseda Jaroslav Naď to dnes otvorene priznal, za billboardami si stojí a chce ešte pritvrdiť.

Tlačová konferencia strany Demokrati k vylepeným bilboardom (Zdroj: Topky/Ramon Leško)

Billboardy sú súčasťou kampane Demokrati pred voľbami do Európskeho parlamentu. Strana vysvetľuje, že slogany z billboardov, ktoré zaujali celé Slovensko, sú cieleným mementom, že ak si zvolíme do európskeho zastúpenia proruských prisluhovačov a extrémistov, celý svet bude Slovensko poznať ako tých, ktorí hovoria, že “EÚ a NATO nepotrebujeme”, “Skutok sa nestal”, ”Bez Ruska neprežijeme”. 

Jaroslav Naď
Zobraziť galériu (3)
Jaroslav Naď  (Zdroj: Topky/Ramon Leško)

„Proti zlu sa v rukavičkách nevyhráva, je na čase vybrať zo skrine boxerské rukavice. Poznáte nás a viete, že sa nebojíme povedať pravdu, nech je akokoľvek tvrdá. Áno, zadávateľmi tejto reklamy sú Demokrati, no autormi týchto škandalóznych sloganov sú Fico, Danko, Pellegrini a ak ste ich zbadali a pobúrili vás, je to správne. Aj nás pobúrili už v čase, keď tieto heslá ako ruské hlasné trúby vykrikovali pred celým Slovenskom. Garantujem vám, že ak týchto kumpánov pošleme do Európskeho parlamentu, toto isté budú hlásať aj tam. Také Slovensko chceme v zahraničí, takto chceme, aby nás poznali? Odmietame sa na tomto proruskom kolaborantstve podieľať v zahraničí,” uviedol šéf strany Jaroslav Naď. Podľa neho bolo zo soboty na nedeľu, po prezidentských voľbách vylepených 99 billboardov.  Už čoskoro by mali byť billboardy prelepené a slogany zmenené na: “EÚ a NATO potrebujeme”, “Skutok sa stal”, “Ukrajina je priateľ” a “Bez Ruska prežijeme”.

"Našu zahraničnú politiku nemôže nikto spochybniť. Ukrajine sme pomohli najviac, ako sme len vedeli. Tvrdo sme upozorňovali na ruské zásahy či už do predvolebnej kampane alebo do našej bezpečnosti a rázne sme zakročili. Denno-denne sme upozorňovali, že skutok sa stal a žiaľ, nie jeden. Na našich hodnotách sme nič nezmenili a ani nezmeníme,“ tvrdí Naď. „Ďakujem všetkým, ktorí zdieľali tento obsah, alebo dokonca, veľmi správne tieto heslá škrtali priamo na billboardoch. Či to boli občianske združenia, rôzne mimovládne organizácie alebo iné politické strany. Ďakujem, že ste sa stali aktívnou súčasťou našej kampane a spolu sme upozornili na témy, ktoré sú pre Slovensko a Európu doslova existenčné, neustúpime,” dodal.

Demokrati museli vysvetľovať škandalózne
Zobraziť galériu (3)
 (Zdroj: Facebook/Mier Ukrajine)

Napriek tomu, že podľa Naďa sú billborady vylepené len štvrtý deň, OZ Mier Ukrajine na jeden takýto upozornilo už koncom marca. Na tom bolo uvedené heslo: „Ukrajina je nepriateľ.“ V tom čase sa im mal ozvať samotný zadávateľ. „Verejne sme požiadali zadávateľa, aby v krátkom čase zjednal nápravu a zverejnil vysvetlenie celej situácie. Rovnako sme žiadali, aby v takomto formáte kampane zadávateľ nepokračoval.Predmetný billboard bol následne prelepený," pripomenulo združenie včera. Všimli si však, že kampaň pokračovala, billbordov dokonca výrazne pribudlo. "Podľa aktuálnych fotografií je zrejmé, že zadávateľ v obdobnej kampani pokračuje, keď sa na Slovensku v týchto dňoch objavili billboardy s textami Bez Ruska neprežijeme a EÚ a NATO nepotrebujeme,“ rozhorčovali sa ešte včera. Stranu Demokrati opätovne a dôrazne preto žiadali o okamžité zastavenie kampane, ktorú považujú za "nevhodnú, neetickú a tiež za hlbokú urážku všetkých, ktorí boli a stále sú ohrozovaní ruskou agresiou na Ukrajine." 

K celej veci sa vyjadril aj generálny riaditeľ najväčšej billboardovej spoločnosti Big Media János Gaál. „Bol veľký tlak zo strany zadávateľa, aby sme vyvesili predmetné a diskutované billboardy. Odmietol som to. Videl som vizuály. Išlo o tízing. Postupne sa mali bilboardy dolepovať a malo sa to vysvetliť a veci sa zmeniť. Povedal som jasne, že nie. Vedel som veľmi presne, ako budú ľudia reagovať, keď uvidia prvé vyvesené bilboardy. Bude z toho škandál, ktorý sa bude mediálne preberať. A nikto nebude chcieť počuť, že o týždeň či dva, keď sa to doplní, či prelepí a potom ľudia pochopia význam. To by už nikto neriešil," povedal pre Topky.sk. 

Viac o téme: EurovoľbyKampaňBillboardyJaroslav NaďDemokrati
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu